PIDÄ HUOLTA ASIAKKAISTASI KRIISIN AIKANA


Kriisi muuttaa asiakassuhteita

Olemme ennennäkemättömän tilanteen keskellä; lähikontaktit muihin ihmisiin on minimoitu. Emme voi tavata asiakkaita kasvotusten ja neuvotella heidän kanssaan, emme voi käydä messuilla, emme voi istua kahviloissa. 

Koulut on suljettu, useimmat istuvat etätöissä kotona ja katselevat seinien kaatumista päälle. Tekemistä ja ihmiskontakteja etsitään verkosta. Netissä vietetään ennätyksellisen paljon aikaa.

Maailma tuskin palaa enää täysin entiselleen, mutta tilanne kuitenkin normalisoituu joskus. Siihen asti pitää ketterästi uudistaa ajattelumaailmaa. 

Kun olet aktiivinen verkossa, jossa huomattavan moni on tällä hetkellä, viestit asiakkaillesi, että olet olemassa - ja olet sitä edelleen kriisin jälkeen.

Kiitä ja palkitse uskollisuudesta asiakastasi.

Onnistu asiakasviestinnässä ja pidä huolta asiakkaistasi

Jokaisen yrityksen ja yrittäjän kannattaa nyt kertoa tilanteestaan asiakkaille; onko jokin asia muuttunut kriisin takia. Hallitus kertoo suurista linjauksista, mutta se ei pysty kertomaan, mikäli sinun yrityksesi toimipiste on nyt suljettu tai auki ihan normaalisti, ovatko aukioloajat muuttuneet ja miten toimitat tuotteitasi asiakkaille.

Nyt ei ole aggressiivisen mainoskampanjan aika, mutta tässä tilanteessa kannattaa korostaa auttamista ja pitää vanhoista asiakassuhteista kiinni. Lähetä uskollisille asiakkaillesi viesti, jossa kerrot kriisin aiheuttamista muutoksista ja kerro, että olet edelleen heitä varten. Moni haluaa tukea pienyrittäjää nyt, joten muistuta olemassaolostasi.

Juuri nyt sinun kannattaa miettiä


  • Myynnin siirtämistä verkkoon tai verkkokauppasi kehittämistä

  • Somemarkkinointikampanjaa

  • Verkkosivujen hakukoneoptimointia

  • Voitko järjestää kevääksi suunnitellut asiakastapahtumasi verkossa

  • Voitko toimittaa tuotteitasi kotiinkuljetuksella 

  • Voitko tehdä yhteistyötä kuljetusyrityksen kanssa

  • Uutta sisältöä ja uusia palveluita entisten rinnalle


Kun kriisi on ohi, saattaa maailma olla muuttunut; olemmekin kehittyneet ja kehittäneet uutta, meillä on ehkä enemmän vaihtoehtoja toimia, emmekä kenties haluakaan palata entiseen, vaikka se olisikin mahdollista. 

0 katselukertaa

OTA YHTEYTTÄ

Puh:

Tea 050 594 4659

Milla 044 297 4448

​​​visualistit.tea.milla@gmail.com

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon