MIKSI GRAAFINEN OHJEISTUS ON TÄRKEÄ YRITYKSELLESI?

Graafinen ohjeistus on visuaalisen markkinoinnin manuaali


Hyvä graafinen ilme vahvistaa yrityskuvaa, se erottaa yrityksesi kilpailijoistasi ja huomioi kohderyhmäsi.  

Kun yrityksellesi on laadittu graafinen ohjeistus, se nopeuttaa ja helpottaa työtäsi. Kaikki materiaali pysyy yhdenmukaisena, kun käytät johdonmukaisesti graafista ohjeistustasi. 

Yrityksen tai yhteisön visuaalisen ilmeen tulee olla yhtenäinen.

Graafisen ilmeen on tarkoitus ilmentää ja symboloida yrityksen tärkeinä pitämiä arvoja. Graafinen ilme kertoo yrityksen persoonallisuudesta, tavoitteista ja toimintaperiaatteista.

Graafisen ilmeen tärkeimmät osat ovat 


•Logo

•Värit

•Typografia

•Kuvat


Näitä yritys käyttää kaikissa painotuotteissaan, ilmoituksissaan, nettisivuillaan, julisteissaan, tuotekuvastoissaan ja sosiaalisessa mediassa.


Logo 

Hyvä logo on pelkistetty, helposti luettava ja mieleenpainuva. Sen tulee sopia yrityksen toimialaan ja arvoihin. Logossa voidaan käyttää symboliikkaa, mutta sen tulee olla selkeä. 

Värit

Yrityksellä tulee olla valittuna tunnusväri tai tunnusvärit, jotka toistuvat kaikessa paino- ja julkaisuvalmiissa materiaalissa. 

Verkossa käytetään eri värimääritystä kuin painojulkaisuissa.

Värit pitää olla oikein määritelty, että ne toistuvat oikein.


Typografia

Valittua kirjasintyyppiä käytetään aina yrityksen asiateksteissä. Kirjasintyypin tulee olla selkeästi luettava ja se voi noudattaa logoon valittua fontin tyyliä. 

Graafisen ohjeistuksen mukana saat manuaalin, miten käytät ohjeistustasi. Painettava materiaali ja netissä julkaistava materiaali on eri muotoista, mutta kun yrityksesi käytössä on graafinen ohjeistus, on sinun helppo valita käyttöösi oikeassa muodossa oleva tiedosto ja liittää se materiaaliisi.







0 katselukertaa

OTA YHTEYTTÄ

Puh:

Tea 050 594 4659

Milla 044 297 4448

​​​visualistit.tea.milla@gmail.com

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon